Veelgestelde vragen

Hoe vaak moet mijn kat getrimd worden?

De frequentie van trimbeurten hangt af van de vacht van jouw kat. Ik geef graag advies over de ideale trimroutine.

Hoe maak ik het beste een afspraak voor een trimbehandeling?

Ik ben telefonisch slecht bereikbaar. Het snelste kun je een afspraak maken via Whatsapp naar: 0479/81.05.67 of een email naar: info@chatblis.be

Welke informatie heb ik nodig van de kat voor de trimbehandeling?

Ik ontvang graag zoveel mogelijk informatie over de kat. Zoals: de naam, leeftijd en gezondheid. Welke behandeling je voorkeur heeft (Deze kan wijzigen omwille van extra vachtproblemen zoals vilt). Ik doe geen huisbezoeken.

Wat kan ik doen om mijn kat voor te bereiden op een trimbehandeling?

Het is nuttig om je kat te laten wennen aan aanrakingen en borstelen. Op die manier zal de trimbeurt voor jouw kat minder stressvol zijn.

Mag ik bij de behandeling blijven?

Je mag zeker bij je lieveling aanwezig zijn, maar probeer max 1 persoon te respecteren.

Ben jij gespecialiseerd in bepaalde kattenrassen?

Ik heb ervaring met diverse kattenrassen en pas mijn aanpak aan op basis van de specifieke vachtvereisten van elk ras.

Hoe hygiƫnisch werk je?

Ik werk onder strenge hygiëne. Bij elke nieuwe klant trek ik een schoon trimvestje aan en mijn apparatuur, kammen en trimtafel worden grondig schoongemaakt en ontsmet. Ik neem geen katten aan die een besmettelijke ziekte/afwijking hebben, zoals schimmel.

Trim je ook onder narcose?

Ik trim alleen vanuit mijn trimsalon in Schaffen. Onder narcose trimmen is hierdoor niet mogelijk. Maar indien gewenst kan ik je wel doorverwijzen naar een dierenarts die je kan helpen.

Scheer je ook katten kaal?

Nee, alleen als dit medisch noodzakelijk is. Maar gewoon scheren om te scheren is helemaal niet nodig. Een kat heeft haar vacht wel degelijk nodig, zowel winter als zomer ter bescherming.